torsdag 9. februar 2012

Ivy and Rosie





Gal som jeg er etter GreenGates vakre serviser, er det vanskelig å unngå litt nyinnkjøp når nye mønster kommer. For et par uker siden handlet jeg en del GG-varer på halv pris på en dansk nettbutikk som heter gabrielles.dk. Da måtte jeg jo selvfølgelig ha med noen få ting fra den nye kolleksjonen. Siden jeg allerede sparer på de mønstrene som går i rødt og blått, ble det Ivy Blue og Rosie White som ble med hjem. Jeg syns de lilla mønstrene er nydelige også, men det passer ikke med noe av det jeg har fra før, så jeg tror ikke jeg skal ta steget den veien. Det blir litt for dyrt. :)

Når man bestiller varer fra utlandet for over 200 kr. må man betale toll og moms for å få utlevert pakken i Norge. Så det er viktig å tenke på før man bestiller! Jeg kjøpte for over 400 kr, og da fikk jeg gratis frakt. Den danske momsen ble trukket fra, og siden jeg kjøpte det meste på halv pris, lønte det seg likevel for meg å betale norsk moms og toll når pakken kom til Norge. Hvis jeg skulle kjøpt i en norsk butikk (til full pris vel og merke), ville det blitt myyyyye dyrere. Men vurderer du å kjøpe noe fra utlandet, så sjekk hvor mye tollen blir først. Hvis ikke kan det bli en dyr opplevelse. 

HER kan du se den nye katalogen til GreenGate på nettet. Mye lekkert! Lengter etter sommer når jeg ser på bildene. Kanelbollene mine er forresten supergode om jeg skal si det selv. Og med hvitt perlesukker fra Sverige á la Silje blir de ekstra innbydende. :) Ha en herlig kveld!


hilde

4 kommentarer:

Unknown sa...

Flotte ting du har shoppet deg:)
Er ikke lett og finne en ting og spare på nei, men fint det meste går om hverandre da:)

Fine bilder ♥

Villa Agnes sa...

Får skikkelig sommerfølelse av GG! De har utrolig mye fint. Takk for tips om handling i utlandet.

Du har en nydelig blogg! :-) Den må følges!

Lisbeth sa...

Green Gate har utrolig mye fint!
Kjempe søtt det du hadde kjøpt, fikk vårstemning bare av å se på bildene :)

Pernille sa...

Heia! Vil bare tipse deg om en annen butikk i danmark: http://mollegaarden.dk/ De betaler momsen (vi betaler den danske og de betaler den norske, begge 25%), og frakten er rimelig. Masse utvalg også, og god service.
Og så vil jeg si at du har en kjempekoselig blogg! Masse fin inspirasjon! En "blir i godt humør" blogg :)