mandag 29. august 2011

Dyrestudier


Jeg har hatt et par reproduksjoner av dyrestudier etter originaltegninger av den kjente, danske kunstnteren Mads Stage på loftet. De er så fine! Jeg elsker skissetegninger. Syns det er spesielt sjarmerende med tegninger som er litt "uferdige". Jeg har hatt lyst til å ramme inn disse to, men har ikke funnet noen passende ramme. Så da heiv jeg meg på teip-bølgen som går i bloggeland nå. Jeg har ikke noe fancy teip fra Japan, men brukte bare vanlig maskeringsteip, noe som passet veldig fint til det gulnede papiret. Håper ikke teipen ødelegger papiret bare. Noen som vet?


Tegningene henger på den lille doen. Det var så vanskelig lys der i stad, så jeg fikk ikke tatt noe fint oversiktsbilde å vise frem. Derfor blir det bare veggen jeg viser fram i dag. Bildene blir nok ikke hengende oppteipet på veggen for evig, men det var en lettvint måte å få det litt koseligere på der inne. Og veldig hyggelig at et lite pinnsvin og en mus sitter og ser på deg mens du er på do. Haha! :)


Today I found two reproductions of animal studies after the originals from a famous danish artist called Mads Stage in the attic. I love sketches. I love the "unfinished" feeling they give. I´ve been meaning to frame them, but haven´t found any frames yet. So I taped them to the wall, as many other bloggers do these days. :) I don´t have any fancy tapes from Japan, just plain masking tape. Hope it doesn´t ruin the paper. 


The drawings are hanging in the little bathroom, but because of difficult lighting today, I´m only showing you the wall. It´s nice to have a little hedgehog and a mouse looking at you when you´re doing your thing. Haha! :)



hilde

5 kommentarer:

Jansson bygger hus sa...

Så søte!! :)

En rosa fugl sa...

Det er jo noen teiper som ødelegger papiret men vet ikke helt hvilken av de. Fins jo så mange ulike teiper idag at man kunne gått seg vill. Satser på at noen kloke mennesker gir det et klokt svar på det. Ser fint ut okke som! :)

Bildene er superfine! De har sin egen sjarm, litt uferdige som de er. Hadde ikke gjort meg noe at musen og pinnsvinet tittet på meg mens jeg satt på toalettet. Ville bare tittet tilbake jeg:)

Livy sa...

Så skjønne ♥
Jeg aner ikke ang teipen, men vil tro at det er bedre å bruke maskeringstape enn annen tape..?

Ønsker deg en fin tirsdag! Klem fra Livy

Nina sa...

Som regel vil limet i maskeringstapen bli veldig seigt hvis den sitter for lenge, maskeringstape er ikke beregnet for å sitte over tid, så du kan risikerer at papiret vil bli litt opprevet når du forsøker å fjerne tapen. Akkurat her tror jeg ikke det vil være noen krise om tapen skulle sitte for godt og skade papiret, den delen av tegningen vil jo likevel sitte skjult under rammen :)

Katrine K sa...

Nydelige tegninger. Jeg tror det er bedre å satse på en type maskeringstape som er syrefri, fra kunst-eller hobbybutikk,jeg tror også en slik vanlig maskeringstape vil bli seig etterehvert.
Men veldig fint!