søndag 4. april 2010

Fire år

Fire år

Min vesle ven eg ser kor augo smiler,
og høyrer kor du djupt av lukke lær,
der fullt av tiltru du i mot meg stiler
så fort som dine kvikke føtter ber.


Og når du trygg og glad i armen hviler,
eg ynskjer at eg støtt får bli deg nær,
og bere deg dei mange motgangs miler
som eingong ventar deg på vegen her.


Velsigna vere åra du er hjå meg,
før du kjem ut i verda og veks frå meg,
eg sit einsam att og eldest av.


Men kanskje då når dagen kring meg bleiknar,
når augo dimmest og når foten veiknar,
vert du mi leidarstjerne og min stav.
Jacob Sande

I dag er vår kjæreste Ida fire år. Tenk så fort tiden går! Vi må ta vare på den.
Gi gode klemmer til noen i dag.

21 kommentarer:

Monica sa...

Gratulerer så masse med din prinsesse som er fire år idag. Ja tiden går utrolig fort, vips så er det skolejenter vi har! Ønsker dere en fin fering idag. God klem fra Monica ♥

Trine sa...

HURRA fra tante, onkel og ezza i australia.. Vi gleder oss til å ta en liten feiring på etterskudd til helga.. Håper dere nyter livet på hytta, og feirer ei FANTASTISK lita jente, som vi e VELDIG gla i!!!

Monika sa...

Grattis til den lille jordbær prinsessa - 4 år er ein bra alder
Smil fra monika

FruLisa sa...

Gratulerer med det 4-årige jordbæret:-)

Fru Fly * Heidi sa...

Gratulerer med Ida sin 4-årsdag! Fantastisk bilde!♥ Ønsker dere en flott dag!:) KLem Heidi

Unknown sa...

Gratulerer så masse med st♥re jenta!
Håper hun får en kjempefiiiin dag!

Klem Line

silje-sin sa...

Gratulerer så masse til den lille skjønninga:) Håper hun får en kjempefin dag! Er mye bursdagsprat her om dagen også, Ferdinand fyller den 22. Det er stor stas:) Ha en herlig dag! klem fra silje.

Anonym sa...

Gratulerer med dagen til din lille, store jente!

Klem Igi

Den gode feen sa...

Gratulerer knallmasse med dagen til foreldre og den vesle skjønningen :) Håpar ho får ein flott dag, klem frå Linda

Mira sa...

Gratulerer så mye med dagen, prinsesse Ida! Håper dere får ein fin dag.

Miraklem

Herr og Fru Nordnes sa...

Gratulerer så masse til store jenten!

Ha en strålende dag

KlemE

mi-rachel sa...

graTulerER til søte IDA:)

Unknown sa...

Happy Birthday!! Easter greetings from Belgium!

Anonym sa...

Skjønne, skjønne Ida:)
Mormor

Anonym sa...

Skjønne, skjønne Ida:)
Mormor

Anne Olaug sa...

Rørende vakkert dikt! Gratulerer med Idas dag!

Mona Christin sa...

Gratulerer med 4 åringen og stor jente. Det er stas...

MC♥

fryd&forandring sa...

Åå, så flott dikt! Gratulerer med 4-åringen. Det er en fantastisk og magisk alder! Hilsen gammel følger (husetmeddetrare)i ny drakt!

Dronning Maud sa...

Gratulerer til Ida:)

Emmas Verden sa...

gratulerer med den flotte jenta ;)
tida flyr så altfor fort..ta godt vare på hverdagene :)
varm klem til dere..
Anne♥♥♥

beate sa...

gratulerer med snuppa!

klem beate