torsdag 15. mars 2012

Stiklingene heter Dronning Ingrid




Jeg har bursdag neste helg, men da reiser jeg til Oslo for å feire venninna mi sin 30-årsdag. Derfor skal jeg feire min bursdag med venninner i morgen kveld. Og i den anledning var jeg på Plantasjen i dag for å se hva de hadde av blomster til å pynte med. Der falt jeg helt for pelargoniumstiklingene de hadde. Dronning Ingrid heter disse, og når de vokser opp får de fine, rosa blomster. Nå har jeg plantet dem i hver sin potte, men jeg er litt usikker på om jeg har gjort det riktig. Er det noen som vet om jeg skal ta de ut av den lille posen, eller om den bare skal være nedi jorda?

Nå gleder jeg meg til våren kommer på ordentlig og vi kan begynne å arbeide ute i hagen!


hilde

4 kommentarer:

Nennes sa...

Kjøpte noen på Plantasjen jeg også :)
Elsker å så og plante nå som det er vår!

Unknown sa...

Så fint! Gleder meg til å se hvordan du skal pynte på borde!

Koselig med gode venniner på besøk!

Vicky

fryd&forandring sa...

Grattis!
Ha en fin feiring for både deg selv og venninna! Pelargonia er alltid en slager og den holder seg lenge om den trives!! Jeg fikk ikke min til å overleve vinteren, men har dermed et påskudd for å kjøpe ny(e) i år, hihi!!

Klem

Tonje Merethe sa...

Så søte. Slike må jeg også prøve å få til. Pleier å kjøpe Dronning Ingrid på et lokalt sesonggartneri, men kan være artig å prøve selv.

Aner ikke ang posen dessverre.

Kos deg med selskap i helgen!
Klem fra Tonje Merethe