lørdag 17. mars 2012

Bursdagsbordet


Litt bilder av borddekkingen fra selskapet i går. Jeg sliter litt med å finne duk til dette bordet, så jeg brukte en løper i lin. Stemorsblomstene falt jeg helt for da jeg var og handlet blomster for et par dager siden, og bestemte meg for å bruke dem på bordet. Puttet dem i ulike små glassmugger, telsysestaker i glass og noen av mammas gamle krystallglass. Nydelig som bordpynt, men de tåler dessverre ikke å stå inne altfor lenge før de henger med hodet, så de bør oppbevares kjølig før de evt. settes ut på bordet.

Asjetter: Tid fra Porsgrund Porselen. Stettglass: Ikea. Vannglass: Riviera Maison. Hvite lysestaker: Kremmerhuset. Lampe: Ellos. Stoler: Riviera Maison. Bord: import fra Herlighet i Ålesund. Gulvteppe: Ikea.

Takk til alle jentene for en kjempekoselig kveld i går!

Nå skal vi besøke vår nye, lille nevø. Ha en god dag! Her skinner sola!


hilde

14 kommentarer:

Unknown sa...

Helt fantastisk nydelig!! Dere har det så fint ;oDD
Jeg har også bestillt Howard sofa , gleder meg vilt ;o) Har valg hard sittecomfort (eu) er det det dere også har ?
Nydelig spisestue har dere også...elsker stolene!!!

Fin helg til deg og dine ;o)

Klemmer Elisabeth

Made in heaven sa...

Nydelig bord! Enkelt og vårlig:)
Ønsker deg en riktig god helg!

Unknown sa...

Hei Elisabeth!

Ja, vi valgte også den hardeste sittekomforten. Er kjempefornøyd med sofaene våre, og syns de er fantastiske å både sitte og ligge i. :) Beste sofaen vi noengang har hatt!

Livy sa...

Heisann!
Så flott dekket bord! Vårlig og fint med stemorsblomstene!

Ønsker deg en fin kveld! Klem fra Livy

Min Lykke sa...

Wow - for et lekkert pyntet bord! Likte spesielt godt blomsterpynten!
Ha en flott kveld
Klem fra Kristin

starsathome sa...

nydelig spisesute!og så liker jeg så godt din header=)
klemkarin

Pink lady sa...

Nydelige bilder! Tenker dere hadde det kjekt!
Titt innom meg om du har lyst til å være med i giveaway med flotte ting fra Holmegaard! ;)
God helg videre! ;)

Villa Drømmeverden sa...

Så koselig bord! Enkelt og flott:)
Og spisestuen deres er rålekker! sikle, sikle.. Vi trenger ny, men ønsker meg en med tilleggsplate. Alle fine er uten;(

Klem fra Margit

Unknown sa...

Så flott dekket!!
Likte de små blomstene i vinglass ♥ en søt detalj:)

Lisbeth sa...

Kjempekoselig dekket bord :)
Her lig med stemorsblomstene i vinglass, det har jeg ikke tenkt på før. Takk for ide ;)

Kos deg i sola <3

Lene i Annekset sa...

Så flott et bord du har dekket, og så koselig med stemorsblomstene. God søndag til deg! :)

Gårdsjenta sa...

Så nydelige bilder!!

Ser ut som et herlig hjem du har :)

Legger meg til som følger hos deg. Ønsker deg en flott uke :)

Mrs Ergül sa...

I love your new home. I wish for a house with so much light streaming in like yours! Lovely setting for the birthday dinner there! I ought to try incorporating little flower pots on my table too!

Tone sa...

Nydelig:))
Og lampen din passet veldig godt i kroken:)