mandag 16. november 2009

Kjøkkenhylle

For å gjemme vekk det digre, grå side-by-side-kjøleskapet vårt på kjøkkenet, har Mannen snekret en hylle. Den fungerer på en måte som en romdeler, og kjøkkenet ser litt ryddigere ut også. I hylla oppbevares ting og tang. I den rosa kassa nederst har vi puslespill og tegnesaker til barna. Jeg syns det er koselig at huset vårt bærer preg av at det bor barn her. Både Ida og Anna liker å leke i den samme etasjen som vi voksne oppholder oss, så da er det kjekt å ha litt leker tilgjengelig som er lettvint å rydde vekk igjen.

Potteskjuler fra Kid og metallboks fra Ikea.


Denne kaffekanna har jeg fått av mamma. Hun har kjøpt den på Kremmerhuset. ABC-bøkene på bildet under er fra Go´boken. Kjempepopulære bøker hjemme hos oss. Det er også sangkortene som står ved siden av.

I dag har jeg vært på helsestasjonen og fått jentene mine vaksinert mot svineinfluensa. Jeg vet at det er mange ulike meninger ute og går i forhold til denne vaksinen. Noen er usikre på om den er trygg å ta, noen mener at hele svineinfluensaen er blitt et hysteri som vi ikke trenger å ta så alvorlig, og noen mener at vi ikke bør ta vaksinen fordi det er så mange i den tredje verden som trenger denne vaksinen mye mer enn oss her i Norge.

Jeg har kommet fram til at jeg og barna mine ønsker å ta vaksinen, både for å være med på å forebygge smittespredning, også har jeg heller ikke lyst til at barna mine skal bli syke med svineinfluensa. I vår kommune er det foreløpig ikke åpnet for at alle kan ta vaksine, men de minste barna kunne få vaksine i dag. Det gikk fort og greit, og Ida var veldig fornøyd med premien hun fikk. :)

Ha en god kveld alle sammen!


20 kommentarer:

Epleskrell sa...

Gratulerer med ny friis veske! :) Heldige du!
Fin løsning med kjøkkenhyllen for å gjemme bort kjøleskapet. Flinke mannemannen som virkelig kan snekre, lage og være kreativ. God match dere to ;)

Klem klem

Hulda sa...

Det var virkelig en smart løsning. Både praktisk og dekorativt. Supre de boksene fra ikea. :)

Maliva`s verden sa...

Hei det var en fin og praktisk løsning med hyllen....Fine detaljer du fyller den med også:o)Klem fra Maliva

Tino sa...

Så fint det ble, hyllen er jo både smart å dekorativ.
Og veldig greit å ha endel av lekene tilgjengelige.

Ha en fin uke, klem T :)

Simple Lovely sa...

Så koselig det er hjemme hos dere:)
Synes også at det er er koselig at det skal vises at det bor barn i et hjem. Her har vi spor av Emma over alt!! Sitter i sofaen med en diger Ole Brum bamse ved siden av meg....og mange koselige håndavtrykk på vinuene!hihi
Men med praktiske løsninger som du viser, er det fort gjort å rydde etter ungene har lagt seg:)

Ha en fin kveld!
Klem, Julie

Elin sa...

Praktisk og flott hylle!

Sommerlyst sa...

Ja, det ble veldig fint...og praktisk på samme tid!

Verandasol sa...

Så smart det var :) Ble veldig lunt og koselig, mye finere å treffe på den hylla enn en grå kloss ;O Og koselige ting som står i hylla og, enig i at det er fint at barna kan få leke rundt der de voksne er.

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

SÅNN hylle vil jeg også ha - jeg er ikke spesielt fornøyd med den store grå siden på vårt kjøleskap! Kjempesmart!! Har dere skap over kjøleskapet?

mi-rachel sa...

så enig med deg syns det er så koselig å se at det bor barn i huset.

ELIN sa...

Så smart løsning med den hyllen. Her trenger jeg gode råd - synes leker flyter rund i stua, for småjenten vil jo selvfølgelig være der vi er. Vi har ikke fått tilbud om vaksinen ennå, men jeg vil at hele familien skal ta den. Har barna dine fått noen bivirkninger? Ha en fin dag. Klemmer fra Elin

MissMette sa...

Kjempeflott løsning med hyllen på kjøkkenet, og så koselig ting du har her :o) Liker så godt disse kurvene fra Kid og fint og kombinere ting og leker sammen, helt enig :o)
Ha en fin kveld. Klem fra Mette

Lotta sa...

Lekker hylle! Syns det er så fint å blande inn litt barneting:) Flink du!Fortsatt god kveld:) Klem fra Lotta

Myhome sa...

Kjempefin hylle, så smart som romdeler, ser utrolig lekkert ut!
Takk for koselig hilsen, gulvet er furu som er hvitlutet og hvitoljet for å få det lyse preget. Bruker furu for å kjøre samme stil i hele huset, orginalt var det furu i alle rom, men endel var ødelagt da de tidligere eigerne spikret parkett over det. Furu er mykt og mer sårbart enn andre gulv. Viss dere ønsker sterkere gulv, fins det jo også ask og eik som også er fint med hvitoljet finsh. Så spennende tid dere har foran dere!!!
Nattaklem fra Anita

Bolettes hus sa...

Her var det virkelig ryddig og fint! Litt misunnelig på systemet.... Men hylla var kjempefin!

Klem Kari

Fru Fly * Heidi sa...

Så fint det var med den hyllen - og veldig praktisk! Helt enig med at det er kjekt at barnas leker er tilgjengelige sånn. Det var dekorativt og koselig å ha det der. Jeg har latt Marie også ta vaksinen og er fornøyd med den avgjørelsen. Tror du ikke må se deg tilbake når beslutningen er tatt. Nå kan du slappe av! Ha en fin dag! Klem Heidi

Katrine K sa...

Kjempesmart løsning, praktisk og fin på samme gang!

Anonym sa...

Så fint det ble! Dekorativt og ikke minst veldig praktisk med en hylle. Oppbevaring kan man aldri få nok av.

Ha en fin uke! :) Klem..

Margrethes hus og hage sa...

Det var en koselig hylle med mye fint :)
Jeg deler dine tanker om svineinfluensa. Kommer nok til å ta vaksinen her også.

Ønsker deg en fin onsdag. Hilsen Margrethe

Anne sa...

Så fint du har det hos deg:) Kjøkenhylla var nydeleg.
Ha ein herleg ettermiddag!
Klem Anne