fredag 10. juni 2011

Söta bror

I dag tok vi turen til Sverige for å handle inn litt til bryllupsfesten til min søster neste uke. Jentene var helt i hundre, og vi gledet oss ikke mindre vi heller. Bare det å krysse en landegrense er jo skikkelig ferie! :)


Vi tok ferja fra Sandefjord til Strömstad. Mamma hadde en gratisbillett på ferja som vi fikk bruke, og det er jo knall! Vi spiste lunsj og vandret litt i Strømstad før vi dro videre på storshopping på Norby kjøpesenter. Deretter kjørte vi til Moss, tok ferja over til Horten og kjørte hjem igjen. En finfin dagstur.

I Strömstad er det en blanding av harry og koselig. En veldig fin butikk vi besøkte er Västerläge Inne Ute, som ligger i Östra Klevgatan 7. Der har de masse varer fra Bruka, og litt andre merker også. Jeg kjøpte meg noen lysestaker der som de andre her i huset syns var styggfine. Jeg er egentlig enig, bare at de er aller mest fine. :)

Jeg måtte bare fotografere disse nydelige postkassene på rekke og rad i Strömstad. Tenk å ha et sånt postkassestativ i nabolaget sitt da! Det hadde jeg likt. Postkassene er fra Bruka Design.

Når jeg reiser på tur med barna mine pleier jeg å pakke med litt leker. I dag pakket jeg figurer, hver sin lille bil og hver sin leketelefon oppi små kofferter fra Søstrene Grene. Koffertene er såpass små at de ikke er i veien i bilen, og de kan lett ha dem på fanget uten å bli sliten i bena. Helt supert å ha noe og leke med på en lang ferjetur eller biltur. 

Nå blir jeg helt distrahert her av søsknene mine som står rett ved siden av og skrattler av diverse morsomme klipp på YouTube. På tide å ta kveld her merker jeg.

ha en god natt

3 kommentarer:

silje-sin sa...

Hei:) Høres ut som en herlig tur, og supert koffert-tips:) Og takk for tips om butikker i strømstad, vi kjører som regel bare rett videre.. Hvor lenge blir dere på østlandet da? Hadde jo vært utrolig koselig å få til et treff! Ønsker dere en super helg:) klem

Monica sa...

Høres ut som en fantastisk tur :) Håper på en harrytur her også snart :) Kjempelurt dette med å pakke ned småleker. Guten min har også en liten koffert fra Søstrene Grene, NÅ vet jeg hva jeg skal bruke den til :)

Valeria sa...

great trip you had ,i whent to sverge when i was 17 and spent one summer there ,now that i live in norge i would like to go back there by car