mandag 13. juni 2011

Slektstreff


I helga har vi vært på slektstreff på et nydelig leirsted ikke så langt herfra. Vi feiret mormors 90-årsdag og koste oss sammen. Det er 11 år siden sist vi hadde slektstreff, og det kan går flere år mellom hver gang jeg treffer noen av søskenbarna mine siden vi bor så spredt i landet. Derfor var det veldig koselig å være sammen i helga. Mormor og morfar koste seg spesielt mye tror jeg, over å se oss alle samlet. De er veldig spreke og går ofte turer sammen. Så søtt at de går rundt hånd i hånd og er så glad i hverandre fremdeles, etter 67 års ekteskap.


Min tante og onkels hund fikk valper for noen uker siden, og de fikk vi hilse på i helga. Ungene var i ekstase over å få kose med valpene, og Anna ville gjerne bære dem rundt HELE tida. Ida fikk gå tur med den ene i bånd, og har bestemt seg for at hun skal bli hundepasser når hun blir stor. Valpene var veldig tålmodige og snille, og jeg som elsker hunder kjente at jeg godt kunne ta med en av dem hjem. :) Når disse valpene i tillegg er barnebarna til mamma og pappas gamle hund, Noah, som nylig reiste til hundehimmelen, så banket hjertet ekstra varmt.

Ida fikk prøve seg som fotograf i går, og knipset av hjertens lyst. Søte Ida, hun har blitt så stor.


Det blir litt hummer og kanari her på bloggen nå i ferien. Når jeg ikke er hjemme, så er det ikke like enkelt å ta interiørbilder å legge ut, og da blir det litt mer familie og hverdag enn vanlig. 


På lørdag hentet jeg mitt nye 50 mm. objektiv på posten som jeg har kjøpt for bursdagspengene mine. Gleder meg veldig til å prøve det ut! Skal ta litt bilder på bryllupsfesten til min søster på lørdag, så det blir spennende. Det er så gøy å fotografere, men jeg innser at jeg har myyyye å lære. 

takk for at du er her

6 kommentarer:

Valeria sa...

Congrats on youre new 50mm :)
its so much fun to take great pic´s and even more when you have great tools to do it .
hilsen
Valeria

Elene sa...

Høres ut som du har hatt det kjempe fint på treffet.
Kos dere forsatt denne siste dagen av pinsen.
Klem

RosMari sa...

Så koselig med feiring av en sprek mormor på 90 år, og å få treffe slekta ellers. Også søtt og flott å høre om eldre par som fremdeles går rundt hånd i hånd, og som fremdeles er glad i hverandre etter 67 års ekteskap...

Anne sa...

Så gøy med slektstreff :) Det er gøy å ta bilder når man har et bra kamera. Jeg venter på mitt første speilrefleks, og gleder meg som et barn! ;) Har masse masse å lære om fotografering! Skulle gjerne tatt et fotokurs :)

Kos deg me det nye kameraet :)
Klem Anne

Anne sa...

Jeg mener selvsagt...kos deg med det nye objektivet til kameraet ditt ;) Gleder meg til å se bildene du tar :)

Klem Anne

ELLEMELL sa...

så hyggelig med familetreff! alltid kjekt og se familie som man ikke sre så ofte!
og gratulerer med det nye objektivet! jeg har likt, og er kjempefornøyd! du lærer nok kjempefort, så bra bilder som du tar!

klem ellemell