onsdag 22. juni 2011

25-års feiring i Oslo


På mandag ble min lillesøster 25 år, og i går dro hele familien inn til Oslo for å feire sammen. Vi startet dagen med piknik i Frognerparken. 


Anna har blitt veldig opptatt av å plukke blomster, og satt lenge alene på gresset og plukket disse bladene til mormor.


 Strandmadrass: Greengate. Papptallerken: Clas Ohlson. 
Spriteboks: Sverige. Jordbær: Norge.


Vigelandsparken er både fascinerende og flott, og er du i Oslo, anbefaler jeg å ta seg tid til en piknik på en av de mange gresslettene her.



Etter at vi hadde vært i Frognerparken noen timer, skiftet vi i min lillesøsters leilighet, og gikk og spiste middag på Mama Africa, Oslos eneste etiopiske restaurant. Vår familie har sterke bånd til Etiopia, så et måltid på Mama Africa liker vi godt. Jeg har selv aldri vært i Etiopia, men vil veldig gjerne reise dit neste gang jeg får mulighet.



På kvelden gikk vi operaen og så en fantastisk danseforestilling av Alvin Aileys dansekompani. Mitt favorittstykke var "Revelations", koreografert av Alvin Ailey i 1960. 

Dette var mitt første besøk i den nye operaen, og blir definitivt ikke det siste. Jeg syns bygget var veldig flott, og å kunne gå opp på taket er jo en opplevelse i seg selv. Dra dit hvis du ikke har vært der! :)


Som dere skjønner, så koser vi oss på ferie. Det blir ikke så mange interiørinnlegg som vanlig her på bloggen nå, men sommerferie er sommerferie. Snart kommer flere bilder fra bryllupet for de som gleder seg til det. :) Nå skal vi spille Bohnanza, et kjempemorsomt kortspill.

koselig kveld

2 kommentarer:

Pink lady sa...

Det høres ut som en kjempeflott dag! Gleder meg til å treffe deg på Glansdagen!

Klem pink lady

Unknown sa...

Koselige bilder.
Jaaa, Operaen er et vakkert bygg. Har sett Tannhauser der. (ikke noe for nybegynnere) Det var en stor opplevelse!!!!

Ha en fin torsdag!

klem