søndag 29. april 2012

Stemningsdessert


Hjemme alene-kveld. Filmkveld. Spise noe godt-kveld. Leke seg litt i Photoshop-kveld. Det er jammen en kunst å beherske Photoshop! Et evig univers av kompliserte handlinger. Iallefall for meg som er nybegynner. Men øvelse gjør mester, man må bare bruke tid. 

Dette bildet er tatt på kvelden i 30-årsdagen til ei venninne. Hun hadde laget deilig Panna Cotta til alle gjestene, servert på gamle, blomstrete asjetter med sølvskje. Det var rett og slett lekkert, og det smakte fantastisk! Jeg måtte forevige den fine desserten, men det er ikke lett å redigere slike bilder i ettertid. Umulig å bli kvitt gulskjæret. Men så er det kanskje gulskjæret som minner meg om den koselige, gode stemningen i rommet. Livlig prat, latter og klirring i glass. Og da er det kanskje ikke så nøye likevel. :)

Deler den gode stemningen i bildet med dere. Ha en fin uke alle sammen!


hilde

1 kommentar:

salige lavendel sa...

Nydelig dessertbilde! Gulskjæret kan du bli kvitt på flere måter. Entan kan du gå inn på filter og velge justeringer, og deretter velge en kald fargetone (f.eks blå). Du kan regulere styrken slik at det bare er et svakt blått filter. Bildet vil ikke se blått ut, det vil bare bli mindre gult. Den andre måten er å gå inn på rediger, deretter endre farger, og velge å øke blått. Her kan du også justere mengden/styrken. Min Photoshop er på svensk og ikke engelsk, så jeg vet ikke helt hva "knappene" heter på den engelske versjonen...men håper det er forståelig så du kan bruke det likevel =)