fredag 25. mars 2011

You can do it!

Dette er et planlagt innlegg som automatisk blir publisert mens jeg er ute og reiser.

Noen ganger får jeg en styre- og ordneånd over meg. Da har jeg ikke tid til å vente på at noen (f.eks. Mannen) skal komme og hjelpe meg. Har jeg fått det for meg at noe skal ordnes, så blir jeg utålmodig. Helst bør det skje med én gang så jeg kan stryke det av lista og være glad for alt som er gjort. Den ånden kom over meg her en dag, og jeg marsjerte rett opp på loftet, dro fram både vater og drill og satte i gang å skru. (Vi har veggsponplater, og ikke gips, så det er ikke sååå farlig om det blir feil.)

På en måte så er man litt redd for å lage hull i veggene når man har bygd et nytt hus. Første skruhullet er en milepæl. De som kommer etter det er ikke fullt så ille. Og når man har fått hengt opp noen ting her og der, så kommer ånden igjen og sier at det er på tide å skru litt mer. På barnerommene denne gangen. Da er det bare å adlyde. Ikke tenke så mye på at Mannen ikke er hjemme og kan hjelpe til med å se hvilken høyde som passer, eller om hylla i det hele tatt passer inn på den veggen på dette rommet. Nei, da må man stole på seg selv og sine evner, satse på at vateret er riktig, og skru i vei.

Denne bildehylla fra Ikea hang jeg opp på Idas rom. Veggen den henger på kan ikke møbleres pga. retningen klesskapet står i, og er derfor en litt ubrukelig vegg. Ubrukelige vegger er perfekte for bildehyller, som dere ser. :) Det som er fint med en bildehylle istedenfor å henge bildene rett på veggen, er at man kan bytte ut innholdet så ofte man vil, pluss at det er plass til andre ting enn bare bilder der. Sånn som kaniner fra Maileg for eksempel. Hylla var superenkel å henge opp, så du trenger ikke hjelp av en mann en gang! Det du trenger er skruer, drill og vater. Og muligens en ordneånd.

Bildehylle: Ikea. Bilde: loppemarked. Bokstav og kaniner: Emmas Verden. Knagger: Kremmerhuset.
Veske: Primark i London. Stol: Fått av svigermor, malt av meg.

god helg

10 kommentarer:

tonje boganes sa...

Så flink du er som ordner dette selv! Imponert. Jeg kjenner til dette med å være litt redd for å henge opp bilder og hyller i nytt hus :) Ennå er det mange tomme vegger hos oss selv om vi har bodd her tre år nå :)
Likte vegghylla på barnerommet fra IKEA
God helg

w sa...

Kjenner meg så igjen i det du skriver:) Jeg klarer heller ikke å vente.

Det er jeg som har skrudd opp alle møblene i andre etasje selv. Uten hjelp. Er litt stolt da;)

Flott hylle du har skrudd opp:)

Ha en flott helg:)

W

ANETTESHUS.COM sa...

Flink!! Ha en riktig god helg:))

STOR klem
ANETTE:)

Anne Grete sa...

Gratulerer så mye med vel overstått :)

Det er etter du blir 30 livet begynner :)

Ha en fin kveld!

Marte Katrine sa...

Knallfint :) Du gir meg masse inspirasjon, gleder meg til jeg får mitt eget å innrede og kose meg med :)

n i n a s hjem sa...

Herlig innlegg :)

Karin sa...

Hei,jeg er akkurat som deg,utålmodig.Mannfolk har liksom all verden med tid mens vi må ha den hylla opp på veggen nå.Super- søte bilder og jeg elsker sånne hyller.Kunne tenkt meg flere sånne hyller rundt omkring.Ønsker deg en riktig god helg.Klem

fryd&forandring sa...

Så fint det ble! Det er jo så deilig å ikke være avhengig av andre for å få ting gjort! Håper du har det fint på tur!
Jeg har en award til deg hos meg! Klem

Love Peace Pionies sa...

så koselig det bilde var!!
OG stort grattis med 30års dagen!
KLEM

Anonym sa...

Fin blogg du har! Har nylig flyttet inn i relativt nytt hus, men mangler tydeligvis litt ordneånd, for her går det tregt. Jeg får la meg inspirere av deg :D Husker jeg hadde to slike jentebilder da jeg var liten. Mon om de fortsatt eksisterer, i en pappeske et sted... Når jeg ser det bildet igjen nå, så er det jo veldig søtt. Hilsen Heidi