søndag 6. februar 2011

London

Jeg er hjemme igjen etter en kjempefin tur til London med klassen min. Tusen takk for alle koselige hilsener her på bloggen. :) Borte er veldig bra, men hjemme er selvfølgelig best. Har kost meg i helga med familien min. Nå står nakkekotelettene i ovnen, og vi venter gode venner på besøk, så jeg må gå tilbake på kjøkkenet. Ville bare vise noen små glimt fra turen med bilder fra iPhonen min. Cath Kidston-butikken i Covent Garden var vi innom et par ganger.

Vi spiste kinamat i Chinatown på kinesisk nyttår. God stemning, og mange koselige lamper som hang over gatene.


I Portobello Road i Notting Hill er det mange søte butikker som er litt utenom det vanlige. Her kan man finne antikviteter, hjemmelagede og nye ting i skjønn forening. Bare å gå nedover den fargerike gata er en opplevelse i seg selv.

Fish and Chips er et must når man reiser til England. På Leicester Square fins det mange koselige spisesteder som serverer dette. 

Bare noen små glimt dette her, for London har utrolig mye spennende å by på. Vi så forestilling med American Ballet Theatre, Thriller - Live og Chicago. Fantastiske på hver sin måte alle tre, og vi er strålende fornøyd med turen vår. Dette var min fjerde reise til London, men jeg tror ikke det er mulig å bli lei av den byen. Anbefales! Nå må potetene settes på.

ønsker deg en god søndag

13 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Å, nå fikk jeg lyst på en Londontur. Mannan skal dit på guttetur i september, men jeg kan nok ikke kommandere ham til å svinge innom Cath Kidston, he he.

Solveig (Svingenslillehus) sa...

God Søndag! :)

Å herlig med en sånn tur! Så heldig!!! :)

Nydelige bilder fra kjøkkenet ditt under her!! Mange fine detaljer!! :)

Stor klem til deg!

et kjært hjem sa...

Så fine gamledagse bilder du har tatt! Hvis dere trenger en noget stiv hjelpelærer i dans, så blir jeg gjerne med til London neste år ;) Ser ut som du har hatt en fin tur! Ha en fin søndagskveld ;)Klem Ane

Karma sa...

Herlige London!Tror nesten jeg må ta en tur snart !

Klem Kaja :)

Marit sa...

Åh, som jeg savner London. Jeg blir aldri lei den byen. Og nå tror jeg faktisk det blir fish`n`chips til middag :) Herlig kjøkken forresten.

Gry sin lille verden sa...

Ser ut som du har hatt en fin Londontur ja :) Jeg har London på menyen jeg også i løpet av året så krysser fingrene for at jeg kommer meg avgårde.

Ha en fin søndag!

Klem

Inger Marie - Husrom sa...

London er en by jeg kan besøke i det uendelige. Blir neppe lei den med det første! :)
Var der siste helgen før jul et år - og det var jul i hele byen! Fantastisk!! :D
koslige bilder du har tatt. :)

kos deg videre i kveld. :)

Janicke sa...

Elsker London jeg også! Håper å komme oss over der om ikke så lenge :)

Ha en flott uke!

Mona Christin sa...

Hei.

Tusen takk for tips. Jeg skal til London i mars og suger til meg alt av informasjon og anbefalinger. Kom gjerne med mer, enten på bloggen eller du kan maile meg på jon-he@online.no

Klem Mona C

Elisabeth sa...

Ja, London er fantastisk og man blir aldri lei! Alltid noe nytt å oppleve.

Klem.

Øyeblikk sa...

Elsker London! Hadde vært gøy å sett mer fra Cath Kidston butikken, der har jeg aldri vært. Den er kanskje verdt hele turen...eller?
Heidi:)

perler på en snor sa...

Så fine bilder!!
Veldig stilig effekt!

Line fra huset på landet sa...

Cath Kidston er et av de første stedene jeg skal innom på en muligens London-tur til våren ivertfall;)... så får mannen min bare finne seg en krakk ute i nærheten..med sin fish&chips..og veeente:))

Nydelig farge på kjøleskapet forresten;)
Klem fra Line