mandag 1. mars 2010

Skogstad


Beklager dårlig kvalitet på dette bildet, men det er tatt med mobilen. Grunnen til dette grusomme bildet på bloggen er at jeg er en frustrert frue i kveld. I høst kjøpte jeg ny vinterdress til Ida fra merket Skogstad. Tidligere har jeg kjøpt dress til henne fra Troll, og har vært ganske fornøyd bortsett fra at jeg syns det var dyrt. Så derfor ville jeg prøve en litt billigere variant (som likevel ikke er SÅ innmari billig: 600-700 kr. for en dress hvis jeg ikke husker feil). 

Etter første dagen hun hadde brukt den i barnehagen hadde stoffet nederst på bena begynt å rakne. Jeg tenkte at det sikkert var fordi dressen var litt for lang og spurte barnehagen om de kunne passe på å feste borrelåsen nederst på bena skikkelig så ikke dressen subba i bakken. Likevel raknet stoffet mer og mer ettersom dressen ble brukt. Greit nok, tenkte jeg. Det er jo i grunn min egen feil som kjøpte dressen litt for stor. I fjor vokste hun ut av den nye dressen sin i løpet av høsten, så i år hadde jeg lyst til å slippe og kjøpe to vinterdresser i løpet av én sesong. 

Etter det har jeg ikke tenkt så mye på den dressen. Helt fram til i kveld når jeg måtte sy i en ny knapp på stroppen på det ene benet. Oppover langs innsiden av begge bena er stoffet tynnslitt og hullete på flere steder. Er det normalt å slite ut en vinterdress på denne måten i løpet av en halv sesong? Eller er det rett og slett Skogstad som leverer dårlig kvalitet? Jeg trodde dette var et ganske bra merke jeg. Men nå har jeg begynt å tvile. Har du gode eller dårlige erfaringer med vinterdresser til barn, så vil jeg gjerne høre din mening. :)


17 kommentarer:

aase sa...

Jeg har dessverre ikke vledig erfaring med Skogsatad annet enn en dress med bedre kvalitet enn det der ja. Dette hadde jeg tatt med i butikken å vist de. Vår Skogstad ble ikke slitt slik som dette. Eller ser jeg bare vant med Reima og har ingenting å klage på der. Ja de koster, men så lenge de holder til to jenter så er det greit for meg.

FruLisa sa...

Det er SÅ irriterende med dresser som ikke innfrir forventningene. Det er faktisk et fryktelig styr å finne en god & bra dress....

Har hatt ymse opplevelser, men dårlig erfaring med Helly Hansen, husker ikke akkurat navnet på modellene, men jeg styrer unna HH.

Den beste dressen vi har hatt er helt klart Reima. Husker ikke modellnavnet, men den var nokså tjukk i stoffet og hadde en dress inni som vi kunne ta ut. Dressen er brukt av 3 aktive gutter (2 egne og 1 lånt gutt..) og Sofie må nok ikle seg blå dress etterhvert:-)

Mona Christin sa...

Hei.

Jeg hadde barneparkbarn på forskjellige tidspunkt og den ene dressen jeg kjøpte var en HH-dress. Den mistet en trykknapp med en gang og fikk slitemerker nederst på gummien. Så ikke helt fornøyd med den. Men jeg var heller ikke så avhengig av skikkelige dresser, siden de var i park (4 timer). Kjøpte litt på HM, Lindex og Sportmann som fungerte til det behovet vi hadde.

Jeg ville tro at Skogstad skulle holde bedre enn det. Prøv å reklamere....

Klem fra Mona C♥

Elisabeth, innerst i veien sa...

Dette var jo ikke bra! Jeg ville tatt den med til butikken og bedt om en kommentar. Når det er skikkelig snøvinter, sverger jeg til Reima. Men Reima blir fort tynnslitt i stoffen om de brukes når det er litt bart. Det er i alle fall min erfaring. Har hatt billige dresser som supplement, men her har knapper, stropper, glidelåser osv. gått ganske raskt. Helly Hansen, sånn midt på treet prismessig, hadde jeg dårlig erfaring med, stoffet ble slitt på de merkeligste steder og likeså gummien i baken. Om du søker litt rundt på ulike foreldreforum vil du finne mange diskusjoner og mange meninger om temaet dresser. :-)

Fru Fly * Heidi sa...

Det er for dårlig altså, uansettt hvordan barn bruker en dress, skal man vel kunne forvente at den holder en sesong! De dressene vi har hatt (Reima) er veldig holdbare og få eller ingen merker på seg i det hele tatt. Tror jeg ville ha klaget ja...Ha en fin uke! KLem H

Photo-Me-Life sa...

Snuppa mi har en utebukse fra Skogstad, den har holdt seg bra. Mulig du har fått en mandagsvare? Hadde jeg vært deg hadde jeg klaget et sted, skader ikke....Det er tross alt noen kroner man betaler for det så kjør på

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Ta den med til butikken og klag!! Er ikkje vanleg! Mi jente har hatt sine vinterdressar to sesongar, og dei ser egentleg like bra ut. Eg har aldri kjøpt dyre vinterkle, bruka stort sett å kjøpe på salg i vanlege butikkar som Cubus, Lindex eller HM. Og aldri hatt problem med dei, varm har ho vore og. Forrige veke kjøpte eg bukse og jakke til neste års sesong, og forhåpentlegvis neste etter der igjen, for 198 kr til sammen på Cubus-ordineær pris 798 kr.

Ville gått til butikken og klaga som sagt. Lykke til!!

Klem M♥

ELLEMELL sa...

Dette ville jeg ha klaget på!

På avdelingen min, har 7 av 10 barn, REIMA dresser faktisk- selv om det er dyrt vet jeg.
De holder veldig bra- er slitesterke og har god strikk under foten.
Det er vel en som har Troll dress, den er også bra. så er det to som har "billigdresser" ikke kjent merke- de er ikke av god kvalitet.
jaja, noen erfaringer fra Ellemell som er ped. leder, og har fått masse skryyyyyt på jobb idag! :)

Janne Lillian ♥ sa...

Så kjipt.. Jeg har ingen erfaring med Skogstad sine dresser. Jeg har hatt troll og kjøpte rett før jul testvinneren i F&B fra Coop..Friends tror jeg den heter. Har vært superfornøyd med begge to, og man kan nesten ikke se at dressen fra Troll er slitt etter 1,5 års bruk.. Så det kan jo være at man betaler litt ekstra for kvalitet...??

Ha en flott dag!!

Herr og Fru Nordnes sa...

Hei hei! så kjedelig da! Vi har best erfaring med Reima Tec da han aldri har vært våt med den på! Har også hatt en back up drakt fra spar kjøp. Den kostet 199 kr og har vært ordentlig varm. Men den holder ikke tett på våte snø dager! Da har vi også hatt refelx sin forete regndrakt - men den blir for kald når det kryper nedover i temp. Skal ikke være lett! Håper du finner noe! Finn har stort marked av brukte vinterdresser til gode priser! Verdt et forsøk!

KlemE

fruen i skogen sa...

hei. har også denne dressen til min gutt på 6år og den har blitt slik som din. i helgen var vi på hyttetur med en vennefamilie,der deres gutt også hadde en slik dress. men den var fin og heil, så jeg kommenterte dette til min vennine og da kunne ho fortelle at dei akkurat hadde fått en ny dress fordi den forrige blei slitt nede på beina og i bakenden. ho hadde tatt den med i butikken og etter ei uke fikk ho en heilt ny dress.skogstad hadde beklaget dette og at det var en svakhet på noen av disse dressene i denne fargen. så no skal jeg ta med dressen for å reklamere og du kan trygt gjøre det samme:)det er fortsatt en del igjen av seseongen..lykke til:) koslig blogg forresten:)

*sne* sa...

SÅ kjedelig. Det kan ikke være meningen at en vinterdress skal bli utslitt etter bare noen måneder. Jeg har dessverre ingen erfaring enda, men jeg skal holde meg unna SKogstad. Hva med å reklamere?

Klem fra Christine

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg har en arvet Reima tec dress som er brukt i hele vinter. Hedda går i naturbarnehage, så de er ute så godt som hele dagen om gradestokken tillater det.

Den er nå brukt av to unger og det synes fakisk ikke. Like fin! Så nestemann får rosalilla dress uanset kjønn. ;P

Har nå kjøpt en Reflex vårdress på finn.no, så er spent på hvordan den er - hadde vår/høstdress fra Reima i høst. Superfornøyd med den også! Kjøpt på salg, for jeg er ikke så glad i prisen til Reima. ;P

Idun // Breidablikk sa...

Vi har hatt mange dresser av ymse merker.. Jeg er opptatt av kvalitet, for poden går i naturbhg.. Og jeg har vært både meeeeeeeget misfornøyd og kjempefornøyd med Skogstad! Jeg ville gått tilbake til butikken og reklamert! Ellers så har jeg også hatt både gode og dårlige erfaringer med HH.. Synd at en ikke er garantert kvalitet om en holder seg til et merke.. Annet en kanskje Reima da.. Den har vi ikke kjøpt, for han vokser så fort at jeg hadde behøvd 2 dresser på 1 sesong til tider :S (han er 4 år, bruker en helly-tech bukse str 128 feks...*sukk*)

Lykke til!

Silje Kristin sa...

Vi har også Skogstad dress til min 6åring, og den ser sånn ut som det der.. den ble slitt og hullete bare etter et par mnd.. men jeg fikk ikke ny dress, fikk beskjed om at jeg måtte regne med litt slitasje, skjønner ikke helt hvordan man skal regne med slitasje på innsiden av dressen, der det ikke er hull på utsiden en gang..
Så skogstad dress blir det nok ikke flere ganger her i heimen nei..
Vet ikke helt hva det blir neste gang, har hørt mye bra om Reima, så det blir vel det tenker jeg..

Guro sa...

Jeg kjøpte vinterdress på Coop Extra til Alma. Friends heter den, og var "best i test" i 2009. Den er helt super, og kostet "bare" 599.-

Hun er to år nå, og jeg kunne aldri tenkt meg å bruke tusenvis av kroner på en dress hun med all sannsynlighet har vokst ut av til neste år.

Men du må gå tilbake med Skogstaddressen ja, enten må du kreve pengene tilbake, eller å få en ny dress. Sånn skal den jo ikke være.

Yngvild sa...

Skogstad-dressene i barnehagen jeg jobber, er iallefall ofte dårlige. Blir fort slitt og hull i dem.

Nydelig blogg har du, er innom titt og ofte og blir inspirert :D