fredag 8. mai 2009

Ikke slipp stemødrene inn!


For noen uker siden plantet Ida og jeg disse stemorsblomstene i to Norgesglass. Syns småblomstret stemor er så fine, og ville ha noen på kjøkkenet. Så jeg satte dem i kjøkkenvinduet. De holdt seg fine en stund, men så var det sikkert varmt og lyst og godt, og de vokste... 


...og vokste og vokste... Og nå står de her i vinduet mitt som noen monster-stemødre som bare lengter etter å komme ut i det fri. Moralen er: Hvis du ønsker nette, små, søte stemødre, la dem få bli ute i det fri. Ta dem for all del ikke inn i huset! Da forvandler de seg til noen über-blomster som tar over hele vinduskarmen din. Beware!


11 kommentarer:

Huset på toppen sa...

Hei Fru Rosa:)
ja,stemødrene dine har hatt det litt for varm,men du kan sikkert sette de ut i hagen eller krukker så kommer de med blomster igjen!
her kommer en forklaring med signatur:Du kopierer din http fil på din underskriften,åpner innstillinger,og trykk på formatering. I kollonen innlagsmal limer du inn din http fil.Slik får du underskriften opp automatisk når du åpner et nytt innlegg!
Håper forsto min forklaring, vis ikke sør gjerne igjen!
Ha en fin helg!

Jill sa...

Mine fingre er så langt fra grønne som det er mulig å komme, så jeg ville blitt henrykt over å få til noe sånt :-)
Koselig blogg du har!
Riktig god helg!

mi-rachel sa...

takk for advarselen :)

Anine sa...

Tusen takk. :) Er stas...
Ha en fin kveld du også! Vi blogges...

Laila sa...

De var jo flotte da .
Ha en fin helg

Husdraumen sa...

Hei du, og takk for hyggelig kommentar!

Du har ramme rundt signaturen din fordi du har valgt å ha grå farge på rammer på bloggen din. Velger du hvit forsvinner den, men da forsvinner også rammene rundt bildene og strekene mellom innleggene.

Ha en fin kveld!
Anita

Nina i Paradiset sa...

Du har for nye og tette vinduer! ;)
Litt varmt til de der, ser jeg!

Nå har tregulvet mitt blitt hvitkalket, og det er så lyst og flott! (må ett par strøk til før lakken, for lakken gjør det så mye gråere...)
Gleder meg til å legge ut bilder!

Natta!

Husdraumen sa...

*kremt* grå ramme....rosa ramme.... fargeblind jeg?;)

følger bloggen din videre jeg, håper det er greit.

Anita

Karina Ballerina sa...

Hei

Takk for kommentar på bloggen min :o)
Ha en fin kveld du også!!

Karina

i Emmas vita hem sa...

Hej! Så fina blommor, jag vill också plantera hemma :) Hoppas att du får en mysig fortsättning på helgen! Kramar Emma

nette sa...

Hei

Takk for advarselen! Jeg tok nemlig nettop inn min fordi det var så dårlig vær og meldt sterk vind, så ut kan jeg ikke sette den, men et kaldere rom skal den få stå på;)