tirsdag 24. mai 2011

Barnehånd

Det hender dere blir sur og lei
fordi jeg er så liten.
Jeg setter merker alle steder
og gjør dere ganske sliten.

Men hver dag blir jeg større
ja, en dag blir jeg stor
og alle mine avtrykk
blir bare svake spor.

Her er mitt lille avtrykk
så dere kan huske og forstå
hvor søte mine hender var
den gangen de var små.

På en hylle i stua står dette fine bildet som vi fikk av Ida til jul for et par år siden. De hadde laget dem i barnehagen, og jeg husker jeg begynte å gråte da jeg leste det. Blir rørt når jeg leser det nå også. :) Syns det er en fin beskrivelse av hvordan man føler seg som mor mange ganger, og en viktig påminnelse over hvor fort tiden går. Barna blir plutselig store, og har ikke lenger behov for å sitte på fanget til mamman sin. Så ta vare på den tiden som er nå!

I går krøp Ida opp på fanget mitt, ga meg en klem og hvisket med lur stemme til meg: "Mamma. Jeg ønsker meg en lillebror". Idas bestevenninne har nettopp fått en lillebror som heter Filip, og Ida var fast bestemt på at hennes lillebror også skulle hete Filip. Så søtt! (Jeg er ikke gravid altså.) :)

I morgen får jeg besøk av noen damer fra jobben. Blir kooooosli!

klem

11 kommentarer:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Åja det diktet er so skjønt♥
Får meg til å bli rørt kvar gang eg les det...

Ha ein fin kveld☺

Klem M♥

ps: det er veldig kjekt med ein lillebror also ;)

ELLEMELL sa...

det diktet er så herlig!

ja nå er det bare til å produsere lillebrødre :)

kose deg med besøk imorgen!
klem ellemell

Unknown sa...

nydeli, men akkurat nå føler jeg meg sliten, men det var også akkurat nå det passet perfekt å lese dette fine innlegget :)

Unknown sa...

ps, wow for en bursdag du stelte i stand! kjempefint alt!

Mine hverdager (Anne) sa...

Et slik bilde fikk jeg også til jul. Tårene trillet selvfølgelig! Utrolig fint beskrevet.

Ha en fin kveld ♥

Ditte sa...

Kan godt forstå du blev rørt da du fik den meget fine og personlige gave. Jeg blev straks inspireret, tror mine dagplejebørn snart skal have gaver med hjem til far og mor. Ha en dejlig onsdag ;)

Unknown sa...

Det er så herlig det diktet ♥
Har fått en slik fra begge ungene da de gikk i barnehagen, og jeg ble sååå rørt;))

Her i huset ønsker "ungdommene" mine seg en liten lillebror eller lillesøster og, hihi... frøkna har til og med sagt hun kan dele rom med babyen (yeh right, hun er 12 år NÅ, om to år er det nok ikke like stas lenger...)

Ha en finfin onsdag!

Klem Line

Tonje Skarpsno sa...

Nydelig dikt!

et kjært hjem sa...

Så sanne og rørende ord! Veldig gøy at Ida har lyst på en lillebror som heter Filip da he, he ;) Dere får jo så vakre og kjekke barn så det er bare å produsere i vei ;) Kjempefin den stålsaken som dere har over sengen! Det var det forrige innlegget av soverommet jeg snakket om, hadde ikke fått med meg dette ;) Du er veldig flink til å lage til selskap, perfekt ned til den minste detalj. Kanskje jeg må låne arild og diskolys til helgen he, he ;) Klem Ane

Karin sa...

Hei jordbærpike,ja det diktet er så vakkert og rørende...jeg fikk tåre i øyekroken.Skjønner godt du ble rørt til tårer da du fikk det. Det er bare helt fantastisk... Karin

Heims verden sa...

Så koslig med slikt:) Husker jeg maste på mamma i 8 år etter en bror eller søster. Han kom til slutt;) haha