mandag 6. september 2010

Dagen i dag

t u s e n  t a k k 
for alle gode, trøstende og oppmuntrende ord og tanker som jeg fikk etter gårsdagens hjertesukk. Det hjalp å skrive om det! Og det hjalp å høre at jeg ikke er alene. Dere er gode!


I dag tok jeg med jentene på en koselig kafétur med påfølgende is og hopping i hoppeslottet til Burger King. Det var populært, og det var veldig godt for meg å kjenne at det var koselig å ha dem med meg, og ikke bare stress og mas. 


I skrivende stund jobber Mannen med rekkverket på verandaen vår. Vi må ha sikret alle steder det er mulig å falle ned innen i morgen, for da blir papirene våre sendt inn til kommunen for godkjenning. Det tar ca. en uke, og da kan vi flytte inn. Hurra!



Tusen takk for de gode ordene dere skrev til meg etter mitt forrige innlegg
Dere har gitt meg ny styrke. 

12 kommentarer:

annicken_j sa...

Så bra da, det så jo koselig ut :)
Takk til deg også som delte med deg :D
Jeg gleder meg altså sånn til å se hvordan dere får det, det blir nok nydelig.

Epleskrell sa...

Hei Søteste jenta mi!

Jeg har ikke vært inne på bloggen din i det siste, egentlig ikke på noen. Har vært så mye annet som har skjedd. Dårlig blogger ja!
Men kjære deg for et ærlig og godt innlegg du har under her!
Klart det er vanskelig å bygge drømmehjemmet og ha 2 barn samtidig! Det står virkelig respekt av både deg og mannen som begge er noen verdagshelter! Klart du har lov å kjenne på følelsen av at det er tungt å være alene om alt ansvaret med 2 barn! Enhver mor med partner som enten jobber langt unna, jobber til sjøs, eller som bygger hus vil ha kjent på den følelsen!
Du er tøff, Hildesnupp! Og jeg beundrer motet ditt!

Så godt at dere fikk en god dag i dag med fine opplevelser og at du fikk kjenne på følelsen av at det er hyggelig å gjøre ting med barna også :)

Du og mannen er fantastiske foreldre for disse skjønnasene deres! Og du, de elsker dere ubetinget!

Du er mitt forbilde, snupp!

Glad i deg!

Klemklemklem

Livet på landet sa...

Hei!
Leste det forrige innlegget ditt tidligere i dag, men har ikke fått tid til å skrive en kommentar før nå:)
Jeg ville bare si at det er et av de beste blogginnleggene jeg har lest!
Det er så flott at noen kan skrive så ærlig. Livet er tross alt ikke støvfrie hjem, alltid blide unger og en roserød tilværelse!

Vi flyttet inn i nytt hus for snart et år siden, og jeg kjente meg godt igjen i det du skreiv!
Jeg var så lei på slutten at jeg ikke visste hvordan jeg skulle få dagene til å gå...
Dag ut og dag inn var jeg alene med to-åring. Gravid og sykemeldt uten barnehageplass.
Trøsten er at det kommer bedre dager!
At små øyeblikk med pause gjør underverker, og at ungene forhåpentligvis ikke kommer til å huske denne perioden:)

Jeg forstår godt hva du mener når du sier at du er lei av å gjøre alt alene og være sammen med ungene.
Det betyr ikke at du ikke er glad i dem!!!!
Det sier jeg til meg selv når jeg har slike tanker!
Jeg har en mann som pendler og i perioder er mye borte.
Og jeg har dager hvor jeg er drittlei!!!
Der jeg kjenner behovet for å prate med voksne mennesker er stort!
For meg hjelper bloggen godt slike dager! Gjennom den får jeg kontakt med andre mennesker. Å lese morsomme innlegg, alvorlige innlegg og inspirerende innlegg kan gjøre underverker!
Og det å få respons på egne innlegg er jo alltid gøy!:)

Ble langt dette!
Jeg syntes bare det var så flott at du skreiv det du skreiv!

Stå på videre!
Og lykke til med innflytting!
Gleder meg til å følge deg videre:)

PS: Nydelige jenter du har:)

Tomines hjem sa...

Hei søte jordbær!! jeg skulle bare innom for å sjekke om du hadde det fint i dag, og det ser det ut som du har hatt.. HERLIG!!!!! det ble nok en strøm av god motivasjon og energi sendt deg i går... du skal vite at jeg har tenkt på deg... herlige bilder, og takk for hilsen du skrev tilbake... og for et innlegg.. guri for en jobb du har hatt!!! NOK en klem til deg fra meg.. og du: send meg et pip om du trenger litt mer trøst... jeg heier deg frem til innflytting!!!!

stor klem!!!!!

Ellemell sa...

Så godt å høre at du har det bedre idag!
Viktig å kjenne på følelsene sine i blandt!

Håper du nyter kvelden. Her er det solnedgang og lappeteppesying:)

god klem fra ellemell

Tonje sa...

Herlige bilder! Og huset deres ser kjempeflott ut. Er det et vann eller sjøen dere ligger ved? Flott tomt!
Jeg måtte lese gjennom innlegget ditt fra gårsdagen også når jeg var innom nå. Veldig bra innlegg. Jeg kjenner meg igjen i mye av dette da vi bygget vårt hus for tre år siden. Det var mye jeg måtte gi avkall på når det gjalt romløsninger mm. Kjenner også igjen stresset og den dårlige samvittigheten ovenfor barna. Jeg var rett og slett dødssliten til tider og klarte ikke å gjøre en så god jobb som mor som jeg ønsket. Fint at du skrev om dette. Vi har det alle slik i perioder.
Lykke til med innflyttingen.
Klem Tonje

Potrinas Potlerier sa...

Søte jordbær!!

Godt ordene våre hjalp, det var det som var meningen :)

Klem

Hege sa...

Innom for å sjekke hvordan det går:-)
Klem,klem:-)

Har en drøm... sa...

Så godt og høre at dere hadde en herlig dag i dag ♥ Det hjelper med slike "utblåsninger" noen ganger, man må liksom bare ha det ut, og det blir som regel veldig godt etterpå:)

Så spennende, 1 uke til dere flytter, herlig, herlig ♥

Klem Line

Havets Datter sa...

Så bra at du har hatt en fin dag med de skjønne jentene dine! Det hjelper alltid å snakke om ting ;)

Mange gode klemmer til deg ;)

perler på en snor sa...

Hei på deg:)
Kjenner meg igjen i innlegget ditt under, synes selv det var en travel tid like før vi fikk flytte inn, med venteboliger og jentekvelder/netter uten mann. Men vet du, jeg har nesten glemt hvor travelt det var.....det blir bedre!:):)
Klemklem, nå skal jeg bysselalle etter nattevakt.

Randi sa...

Så tøft og ærleg innlegg du hadde.
Som du har sett av alle tilbakemeldingane,
så er du ikkje aleine om å ha sånne dagar.
Fint å sjå at de har hatt ein flott kosedag i dag då,
eller i går er det vel blitt no...
Berre ei vekes til att så er de i hus...
Spanande, rekner med du har ein "innvielsesfest" for oss her ute når du er kome i orden... ;-)
Klems